18 ianuarie 2011

Tiramisu

E prima incercare de a face acest desert.Sincer, nu aveam incredere in tipul asta de crema dar sigur voi repeta reteta.Aceasta este reteta originala dupa muulta documentare pe toare site-urile italienesti dar este facuta pe jumatate.Imi era frica de faptul ca nu o sa-mi iasa si de aceea am incercat pe jumatate.Oricum a iesit o portie rezonabila.
Am avut nevoie de:
250 g branza mascarpone ( o cutie)
200 g piscoturi
2 oua
1/2 cana de zahar (cam 8 linguri)
1 esenta de rom, ca alt alcool nu am in casa decat vin alb pt spaghetele bolognese.
2 cani de cafea
cacao pentru ornat
Am separat ouale.Am batut galbenusurile cu 4 linguri de zahar pana s-au albit bine.Albusurile le-am batut spuma cu putina sare iar cand au fost" tepene" am adaugat celelalte 4 linguri de zahar.In castronul cu galbenusurile am adaugat branza mascarpone si le-am amestecat.Recunosc ca am bagat putin mixerul in compozitia de galbenusuri si branza si am mai adaugat esenta de rom.Dupa ce le-am mixat vreo 2 minute am adaugat cu spatula albusurile si am amestecat incet.Intre timp am facut cafeaua tare.Imi oprisem o cana pentru mine crezand ca e prea multa.Dar piscoturile au absorbit multa cafea, asa ca mi-am luat adio de la partea mea peste care pusesem putin lapte deoarece nu sunt un mare fan al cafelei.
Am inmuiat piscoturile in cafea....cu grija ca se topesc repede.Intr-o tava de yena (preferata mea de altfel) am pus primul strat de piscoturi apoi crema, celalalt strat de piscoturi si am incheiat cu crema.Deasupra am pudrat o tona de cacao si acum astept sa o tai peste cateva ore.Mai exact cand vine sormea acasa...si poate asa o sa aibe un motiv sa se grabeasca spre casa.
Pofta buna!
ps.(.poza cu felia cand vine sefa acasa)











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu