27 ianuarie 2012

Tort diplomat

Primisem o cutie de frisca lichida si chiar nu-mi imaginam sa iasa altceva din ea decat un tort diplomat.
Din reteta pe care am facut-o eu a iesit mult mai mult decat ma asteptam.A iesit o tava de 26 cm diametru si una mai mica (care nu am masurat-o dar se vede intr-o poza).Era dragut sa fac un tort cu etaj dar pentru ca a fost doar pentru noi a cam ramas simplu.Nu ne-a impiedicat simplitatea lui sa-l devoram foarte repede.
Asadar daca doriti sa faceti din toata cantitatea e ok.Daca nu...adaptati putin cantitatile.Eu am folosit ingredientele urmatoare:

Pentru blat:
3 oua
4 linguri de zahar
4 linguri de faina
esenta vanilie
1/2 lingurita praf de copt
1 lingura ulei

Crema:
4 oua
1 cana de zahar
300ml lapte
500ml frisca lichida
2 plicuri gelatina
1 compot de ananas sau orice fructe doriti in crema (taiate cuburi)
alte fructe pentru decor

 Pentru blat am separat oualele.Albusurile le-am batut cu un praf de sare pana s-au facut ca o bezea tare.Galbenusurile le-am batut cu zaharul pana s-au albit.Am amestecat ingredientele.Peste galbenusuri am adaugat o lingura de faina amestecata cu praful de copt, una de albus si tot asa amestecand usor.La sfarsit uleiul.L-am copt la 180 grade cam 15 minute.

Cat blatul se cocea am facut crema.Am batut bine ouale intregi cu zaharul.Am pus compozitia rezultata din oua cu laptele pe baie de aburi pentru vreo 15-20 de minute amestecand cu telul continuu.O sa observati cum ea va lua textura unei creme pufoase.Am lasat-o la racit si intre timp am batut frisca pana s-a intarit.Am oprit o parte din frisca pentru ornat.Cand s-a racit compozitia de oua cu lapte am combinat-o cu  gelatina lasata la inmuiat pentru 10 minute in sucul de la conserva de ananas si frisca.Se amesteca foarte bine compozitiile apoi o turnam in forma de tort.Eu am turnat pana la jumatatea formei, am adaugat fructele apoi cealalta jumatate.Se orneaza dupa imaginatia fiecaruia, timp si dispozitie.
Forma mica am lasat-o fara blat caci nu ma asteptam sa-mi ramana atata.




 Asa arata crema facuta pe baia de aburi.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu