3 decembrie 2010

Cozonac

De fapt este primul cozonac care l-am facut vreodata.Reteta e inspirata din mai multe de fapt.Dar ca si cantitati sunt cam la fel.Cantitatile sunt pentru un cozonac.Eu am facut asa:

500 g faina
1 cub drojie proaspata
250 ml lapte dulce
1 cana de zahar
1 ou
60 unt
zahar valnilat
coaja rasa dela 1 lamaie
cacao
rahat
nuca
stafide

Am dizolvat drojia in 4 linguri de lapte cu 2 linguri de zahar si 3 linguri de faina.
Am lasat-o sa creasca la caldura o jumatate de ora.
Intr-un castron adanc am cernut faina si am facut o groapa in mijloc.Acolo am adaugat drojdia, laptele inclazit cu zaharul, vanilia, esenta de vanilie si oul batut.Am framantat cam 20 de minute si daca aluatul se lipea imi mai ungeam mainile cu ulei.
Am lasat la crescut 1 ora tot in caldura.
Dupa ce a dospit am impartit coca in doua.Am intins foaia peste care am pus rahatul si stafidele lasate la inmuiat in apa calda.
Cealalta foaie am intins-o si umplut-o cu o crema facuta din putin lapte amestecat cu cacao si nuca maruntita.
Am rulat cele 2 foi pe rand si apoi le-am impletit.
Le-am pus in tava unsa cu ulei si tapetata cu faina si am mai lasat sa creasca inca 15 minute.Am uns cu ou batut.
Cuptorul a fost incalzit cu vreo 2 ore inainte si ca sa poata sa fie cald in bucatarie.
A stat in cuptor cam 1 ora, primele 15 minute la foc mare apoi la foc mic.
De emotii am cam uitat sa fac poze mai amanuntit.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu