7 aprilie 2012

Fursecuri ghoriba cu cacao

De mult vroiam sa incerc aceste fursecuri caci mi s-au parut tare amuzante. Se fac si repede si sunt si foarte gustoase. Reteta pe care am decis sa o fac eu este de fapt o medie intre mai multe retete vizionate. Trebuie sa marturisesc faptul ca prima tava nu a iesit ceea ce trebuia.Am respectat temperatura de 170 de grade si timpul de 15-20 de minute ceea ce a fost mult prea mult (poate doar pentru cuptorul meu). Lectia invatata in urma acestei patanii si altele :D a fost urmatoarea : niciodata nu coaceti fursecuri la foc nici macar potrivit nu mai zic foc mare. Si asa prima tava a esuat in sensul ca nu s-au crapat frumos ci au iesit doar niste fursecuri normale.
Apoi, la a doua tava, am lasat focul la minim si a iesit ce a trebuit.

Ingrediente:

4 oua
200g zahar
400g faina
40g unt
5 linguri de ulei de floarea soarelui
1 plic praf de copt
2 linguri cacao
esenta de rom
zahar pudra pentru ''tavalit'' fursecurile

In primul rand se topeste untul in uleiul de floarea soarelui si se lasa la racit.
Ouale intregi si zaharul se mixeaza impreuna pana ce devin ca o crema. Se adauga apoi uleiul si untul in compozitia de ou si zahar si se omogenizeaza.
Faina se amesteca cu praful de copt si se combina cu compozitia de oua. Din aceasta compozitia am pus deoparte cateva linguri pe care am amestecat-o cu cacao sa evit cocoloasele. Si in final esenta de rom.
Compozitia e cam fluida, sa nu va speriati dar dupa ce sta la rece o ora va fi mult mai solida.
Dupa ce a stat la rece o ora se formeaza bilute pe care le tavalim prin zahar pudra.Ar trebui sa fie cam de dimensiunea unei nuci am constatat eu ca sa poata capata aspectul acela specific.
Se tin la foc mic in cuptorul incalzit pentru 15 minute.
Eu pe cele esuate le-am umplut cu crema de ciocolata si le-am facut ca un sandwich.
Pofta buna!



 Esecul:
 Originalul:






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu