26 aprilie 2012

Caracatita si creveti la gratar cu legume

           In ziua in care am facut aceasta reteta, m-am trezit cu gandul la caracatite. Am mancat caracatita pentru prima data intr-o vacanta in Grecia. N-am sa uit niciodata figura soramii cand a vazut aratarea in farfurie. Va dati seama cat a fost de gustoasa, mai ales ca era proaspat pescuita inca de dimineata. Am sa postez si poza de atunci desi diferenta e enorma. Eu am ales caracatite baby, caci proaspata nici nu am gasit si cred ca ar fi fost si foarte scumpa. Garnitura am ales sa fie formata din legume sote cu usturoi. Pentru ca imi era pofta de amadoua , le-am combinat. Legumele in felul asta le-a facut tata de Paste iar eu cum nu mananc miel, am rams cu legumele.

Ingrediente pentru o portie:

3 buc creveti (nu foarte mici)
4 buc caracatite baby
1 vanata
1 dovlecel
1 cartof
1 ciuperca
1 morcov
1 cartof 
5-6 catei usturoi
sare, piper

Caracatitele au fost congelate. De la magazin pana acasa s-au decongelat la fix pentru a ma apuca de pranz.
Le-am spalat bine, apoi le-am sters de apa in exces. Crevetii au fost de asemenea congelati. 
Am pus caracatitele pe gratar, si  cu 5 minute inainte sa sting focul am pus si crevetii. Se fac foarte repede asa ca nu stau pe gratar prea mult. Sa fiu sigura ca erau facute caracatitele le-am testat.Aveau o textura de calamar dar nu sunt chiar asa de cauciucate.
Legumele le-am taiat in cubulete potrivite iar usturoiul le-am pisat bine.
In putin ulei de masline le-am calit putin si am asezonat cu sare si piper.
Am adaugat putina apa si le-am acoperit cu un capac.
Totul nu dureaza mai mult de 20 de minute dar se serveste cu multa pofta.




Mai sus e varianta greceasca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu