3 iulie 2011

Furnici in copac

Am absentat motivat dar vin cu o noutate in meniul meu.S-a abatut asupra mea o mare pofta de mancare chinezeasca si cea mai potrivita reteteta pe gustul meu bineinteles implica ceva carne tocata.Dupa ce m-am informat asupra retetei pe cateva zeci de site-uri am creat-o pe a mea, care a fost asa:

taitei de orez
carne tocata de porc (cred ca a fost vreo 150g )
1 ardei iute rosu
2 fire ceapa verde
3 catei usturoi
sos de soia
1 lingurita otet de vin
1 lingurita amidon
ciuperci urechi de lemn
1ciuperca mica champignon
ghimbir tocata proaspat (eu am avut deja razuit din borcan)
sare, piper

Carnea tocata am amestecat-o cu lingurita de amidon, 2 lingurite sos de soia, 1 lingurita otet si am dat la frigider o jumatate de ora.Ciupercile urechi de lemn le-am lasat la inmuiat in apa calduta.Taiteii i-am lasat la inmuiat in apa firbinte pentru 5-10 minute.
In putin ulei de masline am calit ceapa (doar partea alba), usturoiul tocat marunt, ciuperca champingnon, ciupercile urechi de lemn si ardeiul iute.Am adaugat carnea si am lasat-o sa se caleasca bine.Cand taiteii s-au inmuiat i-am stropit cu sos de soia (4-5 lingurite) apoi i-am adaugat peste carnea tocata si restul ingredientelor.Am mai lasat pe foc inca 5 minute si am decorat cu coditele de ceapa verde tocate marunt.
Preparatul este iute...foarte iute. Ghimbirul este iute si daca mai adaugam si ardeiul iute si piperul iese o bomba.Sincer pentru gustul meu a fost foarte iute si am exagerat cu ardeiul care m-a pacalit.Am inceput sa-l toc de la varf si am gustat..nu mi s-a parut iute...partea iute cred ca a fost spre codita.Data viitoare o sa fiu mai atenta.Reteta asta implica mai multe ingrediente specifice chinezesti dar la noi se gasesc ff greu.Pentru ghimbirul asta m-am plimbat tot cartierul si am gasit intr-un final la borcan..de proaspat nici nu s-a pus vorba.
Pofta buna!

 Pe Bubu nu l-am adaugat in reteta...doar a asistat:)).




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu